Politikere

Stortingsrepresentanter

• Dag Terje er vår førstekandidat. Arbeid til alle og et samfunn med små forskjeller er Dag Terjes store kampsak.

• Lene er fra Dalen i Tokke, og har vært aktiv i Arbeiderbevegelsen fra hun meldte seg inn i AUF som 13-åring. Sammen med trønderen Arild har hun en datter på 1 år og 2 bonusbarn på 6 og 10 år. Lene er spesielt opptatt av distriktene og kampen for at by og land skal gå hand i hand.

• Maria er vår andrekandidat. Hun brenner for bærekraftige miljøløsninger og en god kommuneøkonomi.

• Terje har bakgrunn som energimontør i det som var Skiensfjordens kommunale kraftselskap, nå Skagerak Energi, og er oppvokst på Skotfoss i Skien. Han er gift med Marit og har tre barn. Terje brenner for industrien, arbeidsfolk og et arbeidsliv med plass til alle. Terje liker praktisk arbeid og synes det er trivelig med alt fra snekring til "mekking" av ett eller annet slag. Er det ledig i Terjes kalender er det best å ha med hele familien og gjerne noen venner på hytta i Nissedal, helst med ski på bena.

Fylkestinget

Styret

• Bosted: Larvik Jeg brenner for lavere frafall i videregående skole, og at skolene våre utdanner elever som kan utvikle Vestfold sammen med næringslivet vårt.

• Medlem i kommunestyret siden 2003. Varaordfører i perioden 2007 - 2011. Ordfører siden 2011. Nestleder i Telemark Arbeiderparti. Medlem i Landsstyret

• Jone er ordfører i Kragerø og tidligere politi og lensmann. Sammen med Trine, og har tre voksne barn. Jone mener kampen for det seriøse arbeidsliv er den viktigste kampen vi må ta hver eneste dag. Ordnede arbeidsforhold, gode pensjon- og arbeidsvilkår gir tryggere ansatte, og trygge ansatte gir mer!

• Hedda Foss Five

Hedda Foss Five (f. 1976) er ordfører i Skien kommune. Hedda er ekte skiensjente, ODD-patriot, bosatt på Gulset og har tre barn. Hedda har vært aktiv i Arbeiderpartiet og AUF gjennom hele sin ungdom og voksne liv. Som ordfører har hun bemerket seg med å være godt synlig og aktiv ute hos næringslivet, skoleverket og innbyggerne. I forrige periode (2007-2011) var hun leder for Skien Arbeiderpartis bystyregruppe, og perioden 2003-2007 var hun fylkespolitiker. - Noen av mine hjertesaker er frivillighet, oppvekstmiljø og folkehelsa. For mange enkeltpersoner og nærmiljøer er det de små og nesten usynlige sakene som virkelig betyr noe. Men det er like fullt disse sakene som skaper trivsel i hverdagen, sier Hedda Foss Five.

• Erik er distriktets sterkeste talsmann. Som ordfører i Fyresdal er det kampen for distriktene og en politikk som legger til rette for bosetting i hele landet, som er Eriks viktigste profilsak. Alt må ikke sentraliseres for at det skal være godt nok! Er gift med Laila og var rådmann før han ble ordfører i 2011.

• Anne er ordfører i Tønsberg og medlem av kommunestyret og formannskapet.

• Roar er kommunestyrerepresentant og medlem av utvalg for mestring, helse og velferd.

• Spesialrådgiver i samfunnspolitikk. Tidligere fagbladjournalist, oljearbeider og sjømann - Ærlighet, toleranse, respekt og åpenhet, er viktig for Arild. Han vil jobbe for tydelig politisk ledelse og tillit til de ansatte. Det må satses på by- og stedsutvikling hvor kontakt mellom mennesker prioriteres. Vi må ha et seriøst arbeidsliv med hele og faste stillinger og vi må ha flere lærlinger.

• Elin er i dag ordfører i Sande. Hennes verdier er medmenneskelighet, raushet, ærlighet, ansvarlighet og respekt. Elin brenner litt ekstra for at kommunen som helhet skal være den beste kommunen å bo i. Vår nye kommune vil være satt sammen av tre unike lokalsamfunn som innbyggerne er stolte av og knytter sin identitet til. Elin ønsker seg en ny kommune der eksisterende stolthet og identitet ivaretas og utvides med en feiring av våre forskjeller og likheter. Gode tjenester som ser hele mennesket og tidlig innsats og forebyggende arbeid må stå i fokus. Hun tror på å jobbe som lag for å sikre gode tjenester og mener det er avgjørende at tverrfaglig samarbeid blir en norm i kommunen vår.