Nettmøte om netthets

24. nov, kl. 19:00 — 20:30, Nettmøte på Teams
nettmøte

Nettmøte om netthets – kvinnenettverket

Kvinnenettverket i Vestfold og Telemark Arbeiderparti inviterer til nettmøte på Teams med temaet netthets tirsdag 24. november kl. 19.00-20.30. Maria Aasen-Svendsrud innleder og det vil bli åpnet for både spørsmål, innspill og diskusjon etterpå.

Meld deg på her: https://forms.gle/mncCy5AZNG5Gev1R6

Maria Aasen-Svensrud som har ledet utvalget mot netthets, presenterte på landsmøtet 2019 en rekke forslag for å bekjempe netthets. Netthets er et problem for oss alle og for demokratiet vårt. Trusler, verbal utskjelling, latterliggjøring og sjikane hører ikke hjemme noe sted, og heller ikke i det offentlige ordskiftet på nett. For det er så ubehagelig å bli utsatt for, at veldig mange kvier seg for å delta i viktige meningsbrytninger eller å si sin mening.

4 av 10 lokalpolitikere har opplevd trusler eller hatefulle ytringer. Halvparten har vurdert å gi seg i politikken på grunn av dette. Arbeiderpartiet akseptere ikke at netthetsere bringer folkevalgte til taushet. Målet vårt er Arbeiderpartiet skal gå i front og lede an i kampen mot trolling og hets på nett.

Velkommen!