ny regjering

100 dager i regjering - 100 dager med ny kurs for landet!

Status 100-dagersplanen

I 100 dager, har Jonas og co hatt hånden på rattet og styrt Norges regjering. Tenk at det har gått 100 dager allerede?

Den første tiden har vært preget av koronapandemien og skyhøye strømpriser. For oss har det vært viktig å møte krisene med rettferdige løsninger. Vi har gitt mer til de som trenger det mest, målrettet ordninger mot bedrifter, og laget helt nye ordninger som skal hjelpe alle.

Under valgkampen, ble det lansert en 100-dagersplan, hvor Arbeiderpartiet lovet å gjennomføre en rekke politiske vedtak og endringer, dersom de vant valget. Nå, 100 dager inn i den nye regjeringsperioden, hva er status?

For la oss innse fakta. Det har ikke vært lett å overta makten og samtidig prøve å reversere 8 år med en poltikk som kun skapte større forskjeller mellom folk. Rom ble ikke bygd på en dag og da kan vi hvert fall ikke forvente at Ap/Sp-regjeringen klarer å gjennomføre absolutt alle punktene i 100-dagersplanen, i løpet av de første 100 dagene.

Men vi er godt i gang!

Se en fullstendig liste over hvilke punkter som er gjennomført her

Hør hva Telemarks representant, Lene Vågslid har å si om de første 100 dagene: