Nominasjon Telemark - hele laget

Fylkestingsliste for Telemark

Vestfold og Telemark Arbeiderparti vedtok valgprogram og gjennomførte nominasjonsmøte lørdag 19. november for valgkrets Telemark.

Sven Tore Løkslid fra Hjartdal ble valgt som vår fylkesordførerkandidat. Han var den siste fylkesordfører for Telemark før sammenslåingen og har vært fylkesvaraordfører i Vestfold og Telemark og Arbeiderpartiets gruppeleder i fylkestinget i tillegg til å ha vært ordfører i Hjartdal. I dag leder han Hovedutvalget Telemark, som jobber med saker som berører etableringen av den nye fylkeskommunen.

Maja Foss Five fra Skien ble valgt til fylkesvaraordførerkandidat. En posisjon hun i dag bekler i dagens fylkeskommune. Maja er en rutinert allround politiker hvor hun gjennom flere perioder har bekledt de ulike komiteledervervene. Hun er idag også gruppeleder for Arbeiderpartiets fylkestingsgruppe.

Fylkespolitikerne Sven Tore og Maja får med seg kommunepolitiker veteran, Hilde Alice Vågslid på lag. Hilde fra Tokke er i sin 8. periode i kommunestyret. Hun har bekledd de fleste vervene både som folkevalgt og som tillitsvalgt, deriblant ordfører, gruppeleder og kommunepartileder.

Topp 3 Telemark