Fylkestings kandidater 2023

Våre kandidater

Bli kjent med våre kandidater

Topp 6

Are Karlsen - fylkesordførerkandidat

Are er 55 år og fra Horten. Han har vært ordfører i Horten siden 2015, og er en populær mann der som har tatt byen fremover. Nå er Are klar for å bli fylkesordfører i Vestfold. Les mer om Are her;

Hvem er Are Karlsen?

Mette Kalve - fylkesvaraordførerkandidat

Mette 48 år fra Holmestrand. Som leder av hovedutvalg Vestfold har Mette allerede hånda stødig på rattet med å bygge nye Vestfold. Mette brenner for at Vestfold skal bygge den beste skolen, der alle har muligheter til å lykkes, og et fylke med plass til alle. Les mer om hva mener i valgavisen lengre ned!

Arild Theimann - 3.kandidat

Arild er 56 år, fra Sandefjord og har årevis med erfaring fra både politikk og fagbevegelse bak seg. Til daglig jobber han som spesialrådgiver innen næringspolitikk, energi, klima og miljø i LO-forbundet Industri Energi, og brenner spesielt for at alle skal ha en trygg jobb og gå til. Arild har lang 20 års erfaring fra kommunestyret i Sandefjord, og vi gleder oss til å se alt han får til på fylkestinget.

Ada Lassen-Urdahl - 4. kandidat

Ada fra Færder er 23 år og en dyktig ung politiker. Hun har en periode i kommunestyret i Færder bak seg, sammen med en rekke tillittsverv i både AUF og Arbeiderpartiet. Til daglig jobber Ada som internasjonal rådgiver på kontoret til AUF, og brenner spesielt for internasjonal solidaritet og samfunn med små forskjeller. I Vestfold skal Ada jobbe for at alle unge føler seg inkludert, og at skolene våre skal se hver enkelt.

Rune Høiseth - 5. kandidat

Rune er 64 år gammel og fra Larvik. Han er idag varaordfører i Larvik, etter to tidligere perioder som ordfører i Larvik og en i Lardal. Han har bakgrunn som rådgiver i NAV Vestfold, og har lenge engasjert seg for arbeidsliv, en frisk Oslofjord og kommuner med plass til alle. Rune er motivert for fylkestinget i Vestfold og kommer til å jobbe for de som trenger det mest.

Liselotte Aune Lee - 6.kandidat

Liselotte er fra Tønsberg og 56 år gammel. Hun leder idag hovedutvalg for samferdsel, og brenner for de gode løsningene som sikrer et fylke det er lett å bevege seg rundt i også i framtida. Liselotte vet at politikken handler om de som trenger det mest, og husker dette i alle beslutninger som tas.

Les mer om hva topp 6 brenner for her;

i vårt Vestfold skal alle med.pdf 19,3 MB